What's New

Request || Ungu : Melayang

WALAUPUN mula mendapat bantahan daripada sege lintir artis tempatan, album seberang terus dipasarkan di negara ini. Terbaru, Ungu pula mempertaruhkan album Melayang dengan mempertaruhkan lagu pada Trek 3, Demi Waktu sebagai tunjang utama.Rasanya tidak perlu saya jelaskan panjang lebar kerana lagu ini cukup meluas siarannya di stesen radio tempatan pada waktu terdekat ini.Keha diran mereka ke KL, baru-baru ini membuat persembahan juga saya lihat mendapat sambutan di luar jangkaan.Dari Dewa, Padi, Coklat, Peterpan, Radja, Garasi semuanya mempertahankan cara dan gaya muzik masing-masing. Begitu juga dengan Ungu yang cukup selesa dengan muzik rock selamba.Saya tak nafikan lagu seperti Melayang, Seperti Yang Dulu, Berikan Aku Cinta dan Sejauh Mungkin, terhibur rasanya hati ini. Cuma semakin lama saya hayati alunan muzik Ungu, semakin saya sedari bahawa yang muzik mereka kedengaran macam sama saja dengan yang kumpulan Indon lain.Malah suara Pasha, vokal utama Ungu persis vokalis kumpulan Peterpan Ariel pada bahagian tertentu.Hakikatnya, saya tidak menidakkan hakikat bahawa trek seperti Demi Waktu, Berjanjilah, Tercipta Untukku dan Aku Bukan Pilihan Hatimu, seronok diputarkan.

Track Sample:

Demi Waktu : http://www.savefile.com/files/7778047

Melayang : http://www.savefile.com/files/2961617

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Latest

Download Full Album

.. .... .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ..
/* /*